Rehabilitacja onkologiczna

Rehabilitacja jest szeroko rozumianym procesem medyczno-społecznym, który ma na celu przywrócenie lub poprawę stanu psychofizycznego pacjenta z choroba nowotworową. Powinna być integralna częścią kompleksowego leczenia. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom naszych pacjentów chcemy zapewnić komfortowa opiekę w zakresie stanu psychicznego i fizycznego naszych chorych.

Nasz zespół posiada głębokie przekonanie i wiarę w efekt rehabilitacji pacjentów onkologicznych. Doświadczenie pokazuje, że leczenie z powodu nowotworów złośliwych może dawać (zabiegi chirurgiczne, chemioterapia, radioterapia itp.) mogą wpływać negatywnie na stan psychofizyczny pacjenta.

Opracowaliśmy zatem SPECJALISTYCZNE PROGRAMY REHABILITACJI - to z nami znajdziesz zaawansowaną wiedzę i umiejętności wymagane, aby  stworzyć i wdrożyć kompleksowe indywidualne plany leczenia chorych na raka, które zaspokoją Twoje potrzeby usprawniania , zarówno podczas leczenia, jak i przez wiele kolejnych lat.

W naszej placówce postępowanie usprawniające  jest w każdym przypadku dobierane indywidualnie, a jego program zależy od rodzaju i przebiegu choroby zasadniczej oraz chorób lub urazów towarzyszących, a także wieku i kondycji psychofizycznej pacjenta. Ustalając program rehabilitacji u pacjentów z chorobą nowotworową musimy poznać dokładny etap i założenia leczenia przeciwnowotworowego lub czas od jego zakończenia, gdyż od tych czynników zależeć będzie jego indywidualny program leczenia.

Umów się na wizytę u jednego z naszych terapeutów,
aby ocenić Twoje potrzeby i opracować plan opieki dostosowany do Twoich potrzeb!

Kompleksowe leczenie z powodu choroby nowotworowej  obejmuje:

• leczenie chirurgiczne,
  • leczenie systemowe: chemioterapię, hormonoterapię, immunoterapię, terapię celowaną
  • radioterapię,
  • postępowanie wspomagające: leki, odżywianie, wyrównanie zaburzeń wodno-elektrolitowych i metabolicznych,
  • rehabilitację onkologiczną( fizjoterapia, psychoonkologia, logopedia)

Wskazania do rehabilitacji onkologicznej:

• ubytki funkcjonalne związane z interwencja chirurgiczną
  • ubytki funkcjonalne wynikające z radioterapii
  • neuropatie związane z leczeniem cytostastykami
  • zmiany emocjonalne i stresowe